June 9, 2012 - No Comments!

Artwork en Recensie Snoet & Smoel Album

Snoet & Smoel, het producers duo uit Leeuwarden is een jaar op ontdekkingsreis geweest naar hun unieke sound. Gewapend met vele synthesizers, een gezonde dosis galm en een bult gastartiesten heeft het duo een volledig album gemaakt waar het woord episch soms te kort schiet. Het album is een ware reis door de muzikale belevenis van dit producers duo.

De openingstrack 'Overflow', ingezongen door Paul Maaswinkel is een denderende binnenkomer en drukt de luisteraar diep in zijn stoel. Na deze opener word je weer los gelaten door het zweverige 'All I Saw', dat door zijn herhalende drums, synths en een ongezonde dosis galm je weer los trekt van je stoel. Op 'Picture it' trekt het duo je helemaal uit je stoel, laat je zelfs dansen en bezorgt je een glimlach op je gezicht door te laten horen hoe een moderne hippie klinkt. De volgende hoogtepunten vindt je op het nummer 'Deja Vu' gezongen door Edward van der Velde en de afsluiter 'As We Go' dat goed aangeeft hoe je een alternatieve pop song neer zet. Over het geheel is het een plaat van een duo met een duidelijke muzikale visie en erg bekwaam is om de sound te bewaken. Door de hulp in te schakelen van een dozijn gastmuzikanten die binnenstebuiten worden gekeerd en mee getrokken worden door de epische pop georiënteerde visie van het duo klinkt het eerste album van Snoet & Smoel als een goed doordacht, duidelijk en spannend geheel.

Voor de volledige nieuwe stijl werd ik gevraagd om passend artwork te maken voor het album. Met het artwork wou ik de kracht van het duo en de sfeer van muziek zo goed mogelijk vertalen naar een beeld dat hierbij past. Meer foto's van het artwork staan in het PORTFOLIO. Het album is in sterk gelimiteerde oplage uitgebracht en er zijn slecht 100 gesigneerde exemplaren te krijgen.

snoetensmoel

Published by: Martijn Runia in Journal